Šiaulių lopšelyje-darželyje „Vaikystė“ gruodžio – sausio mėn. pedagogai organizavo žiemos sezonui atitinkamas veiklas, integruojant STEAM (integralus gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymas) elementus, IKT priemones.
Mažiausi mūsų įstaigos ugdytiniai (gr. „Jurginas“, „Ramunė“) tapė dažais ant sniego, atliko žiemiškus eksperimentus „Išsipūtęs besmegenis“, „Užšalę žaisliukai lede“, „Kur dingo Senis besmegenis?“ (dėjo šaukšteliu sniegą į užspaudžiamus maišelius), „Guminė pirštinė“ (vaikai lietė pirštinę, kai joje buvo vanduo ir kai pirštinėje vanduo sušalo į ledą). Iš lauko į grupę parsinešę sniego lipdė senį besmegenį, o kai sniego lauke nebuvo, sniegą gaminosi patys. Iš projekto „Žaidimai moko“, atliko užduotis „Senis besmegenis“ (šviesos stalelis, kruopos), meninius darbelius „Pūga“ (ant folijos užlašinę mėlynos, baltos spalvos guašą, vaikai pirštukais „kūrė“ pūgą), „Sniego gniūžtės“ (burbulinė plėvelė ir stiklainio dangtelis), „Snaigė“. Ir žinoma, kokia žiema be linksmybių ant kalniuko su rogutėmis?
PUG gr. „Našlaitė“, „Aguona“ vaikai atliko eksperimentus su sniegu, ledu, vandeniu, vaisiais, eksperimentas „Dvi spalvos=trečia spalva“, ,,Sniego rūkas“, ,,Neužmirštuolė – laisvei“, Eksperimentai-tyrimai Statė sniego statinius „Mano miestas“, rašė vardus ant sniego, kepė kalėdinius sausainius, iš įvairių konstruktorių kūrė vėliavas, neužmirštuoles, laisvės paukštelius, trispalves tvoreles „Laisvės simboliai“. Atliko skaičiavimo užduotis naudojant robotuką bitutę, planšetes. Gamino stalinius ir rankinius laikrodžius, mokėsi pažinti laiką.
Grupių „Saulutė“, „Medetka“ vaikai dėliojo skirtingo dydžio (20; 24; 30; 36 detalių) dėliones (jigsawplanet.com), kūrė mozaikas iš geometrinių figūrų. Pirštukais ant sniego rašė skaičius, savo vardus. Atliko eksperimentą „Putojantis puodelis“. Naudodami polistirolą, kūrė darbelį „Žiemos pasaka“. Kepė imbierinius sausainius. Kai sniego lauke nebuvo, vaikai jį pasigamino – lipdė ne tik Senį besmegenį, bet ir bokštą, namą, vabaliuką, kartu pasakodami savo išgalvotas istorijas. Kūrė Neužmirštuolę Lietuvos gynėjams. Prie išmaniosios lentos, naudodami planšetinius kompiuterius dėliojo dėliones – arbatos puodelius.
Grupių „Snieguolė“ ir „Pakalnutė“ ugdytiniai atliko įvairias užduotis ant šviesos stalelio „Sniego gniūžtės“, „Kaip aš rengiuosi“. Panaudojant Lego kaladėles kūrybiškai konstravo, modeliavo judančius objektus (paroda „Judantis STEAMukas“). Taip pat piešė ant sniego „Spalvotos gniūžtės“, susipažino su robotuku bitute, išbando jo galimybes, skaičiuoja žingsnelius, pavadino naminius gyvulius (edukacinė veikla „Pas ką atkeliaus bitutė?“). Vaikai tyrinėjo, aiškinosi, kodėl mandarinas be odelės plaukia, o nuluptas – skęsta, tirpdė ledą, rado jame įšalusius siurprizus, parsinešę sniego iš lauko, lipdė sniego gniūžtes, tyrinėjo sniego savybes. O kai lauke buvo labai šalta ir vėjuota, vaikai grupėje „gamino“ sniegą: skaičiavo šaukštus sodos, sprendė, ar daug jėgos reikia pripildyti stiklinę kondicionieriaus, maišė, lipdė, dekoravo sniego lėkštutes. Iš spalvotų kamštelių vaikai dėliojo „Eglutę“, žaidė judrų žaidimą „Besmegenis“.
Grupių „Rūtelė“ vaikučiai sniegą grupėje ir lauke naudojo vietoj balto lapo. Grupėje sniegą spalvino teptuku, o lauke – purkšdami spalvotus dažus iš plastikinių buteliukų. Iš sniego luitų vaikai sugalvojo pastatyti sieną. Vaikai ieškojo įvairių dydžių gabalus, lygino kuris didesnis ir sunkesnis. O kai sniegas lauke ištirpo, auklėtojos su vaikais snaiges kūrė naudojant lipalą, druską ir akvarelę. Darbas reikalavo daug susikaupimo ir laiko, todėl rezultatas buvo nuostabus. Kai vaikai kalbėjo apie naminius gyvūnus, auklėtoja į svečius pasikvietė robotuką Bitutę, kuri padėjo vaikams skaičiuoti žingsnelius, pamėgdžioti gyvūnų balsus. Žiemą reikia pasirūpinti ir paukšteliais, todėl lesyklėles, kurias vaikai pagamino su tėveliais namuose, išnešė į Lieporių parką ir prižadėjo savaitgaliais papildyti jas maistu. Grupės „Tulpė“ vaikai atliko eksperimentą „Sniegynai“, išsiaiškino vandens ir sniego savybes, sužinojo, kad vanduo yra labai sunkus, ieškojo informacijos įvairiuose šaltiniuose apie sniegynus, aiškinosi, kaip susidaro sniegynai. Vaikai dėliojo žiemos tema dėliones, lavino akių ir rankos koordinacija (Jigsawplanet.com).